Επιστημονική Ένωση για τη Διδακτική των Μαθηματικών

«Επίκαιροι προβληματισμοί στη Μαθηματική Εκπαίδευση»

Ο Κύκλος διαλέξεων της Επιστημονικής Ένωσης για τη Διδακτική των Μαθηματικών το ακαδημαϊκό έτος 2014–2015 είχε ως αντικείμενο την Μαθηματική Εκπαίδευση

δείτε αναλυτικότερα τις διαλέξεις…


ΔΙΑΛΕΞΗ
Η Επιστημονική Ένωση για τη Διδακτική των Μαθηματικών στα πλαίσια του κύκλου διαλέξεών της για το ακαδημαϊκό έτος 2014–2015 με το γενικό θέμα
«Επίκαιροι προβληματισμοί στη Μαθηματική Εκπαίδευση» πραγματοποίησε 
στην αίθουσα Γ22 του Μαθηματικού Τμήματος (Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου) την
Πέμπτη 14 Μαΐου 2015, ώρα 7.30 μ.μ.
τη διάλεξη  του Αναπληρωτή Καθηγητή του ΕΚΠΑ  Αντώνη Οικονόμου, με θέμα:

«Η διδασκαλία των Πιθανοτήτων στη Μέση Εκπαίδευση: Μια πρόκληση για τη σύνδεση των Μαθηματικών με τις Οικονομικές και τις Κοινωνικές Επιστήμες».

Φωτογραφίες από τη διάλεξη 
oikonomou (i)
oikonomou (ii)oikonomou (iii)
Το v i d e o της διάλεξης 

ΔΙΑΛΕΞΗ

Η Επιστημονική Ένωση για τη Διδακτική των Μαθηματικών στα πλαίσια του κύκλου διαλέξεών της για το ακαδημαϊκό έτος 2014–2015 με το γενικό θέμα
«Επίκαιροι προβληματισμοί στη Μαθηματική Εκπαίδευση» πραγματοποίησε 
στην αίθουσα Γ22 του Μαθηματικού Τμήματος (Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου) την
Πέμπτη 2 Απριλίου 2015, ώρα 7.30 μ.μ.
τη διάλεξη  του Αναπληρωτή Καθηγητή του ΕΚΠΑ  Παναγιώτη Σπύρου, με θέμα:
«Η κοινωνική και πολιτική στροφή στη Διδακτική των Μαθηματικών».
Φωτογραφίες από τη διάλεξη
spyrou (i)
spyrou (ii)spyrou (iii)spyrou (iii)
 Το v i d e o της διάλεξης 


Προηγήθηκε γενική εκλογοαπολογιστική συνέλευση με Θέματα Ημερήσιας Διάταξης:

• Απολογισμός του απερχόμενου Δ.Σ. της Επ.Ε.Δι.Μ.

• Υποβολή υποψηφιοτήτων για τον νέο Δ.Σ.

• Εκλογή εφορευτικής επιτροπής

Οι εκλογές για την ανάδειξη του νέου Δ.Σ. της Επ.Ε.Δι.Μ. προτείνεται να γίνουν την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου.


ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ – ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Η Επιστημονική Ένωση για τη Διδακτική των Μαθηματικών πραγματοποίησε

την Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2015 στις 7:00 μ. μ.

στην αίθουσα  Γ22  του Μαθηματικού Τμήματος (Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου)

μια Συνάντηση-Συζήτηση με θέμα:

«Η Ιστορία των Μαθηματικών ως εργαλείο έρευνας και πράξης στη διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών.»

Εισηγητές ήταν οι:

  • Κωνσταντίνος Τζανάκης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Κρήτης «Η Ιστορία στην Μαθηματική Εκπαίδευση: Δυνατότητες και παραδείγματα» 
  • Θεόδωρος Πάσχος, Δρ. Διδακτικής Μαθηματικών « Αξιοποιώντας στοιχεία της Ιστορίας των Μαθηματικών και της Φυσικής στη διδασκαλία εννοιών της Ανάλυσης»
  • Ιωάννης Θωμαΐδης,  Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Κιλκίς, Λαγκαδά & Ωραιοκάστρου «Η διδακτική αξιοποίηση της Ιστορίας των Μαθηματικών ως μεταπτυχιακό μάθημα»

ΟΜΙΛΙΕΣ 

Κωνσταντίνος Τζανάκης

Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Κρήτης

istoria 4-4-2015 tzanakis (i)istoria 4-4-2015 tzanakis (ii)

 Το v i d e o της διάλεξης 

Η Ιστορία στην Μαθηματική Εκπαίδευση: Δυνατότητες και παραδείγματα

Οι διαφάνειες της διάλεξης

Η γενική ιδέα της αξιοποίησης της Ιστορίας των Μαθηματικών (ΙΜ) στην Μαθηματική Εκπαίδευση (ΜΕ) είναι αρκετά παλιά. Σταδιακά εκφάνσεις αυτής της ιδέας εφαρμόστηκαν στην πράξη με ποικίλους τρόπους, έτσι ώστε, κατά τις τέσσερις τελευταίες δεκαετίες να διαμορφωθεί ένας ενεργός ερευνητικός κλάδος στα πλαίσια της ΜΕ.

Τα επιχειρήματα υπέρ της διδακτικής αξιοποίησης της ΙΜ είναι ενδιαφέροντα και σημαντικά και οι ερευνητικές και διδακτικές δραστηριότητες στο πεδίο αυτό είναι πολλές και σε ευρεία διεθνή κλίμακα, τόσο από δασκάλους των μαθηματικών όσο και από ερευνητές στην ΜΕ και ιστορικούς των Μαθηματικών! 

Στην παρούσα εισήγηση, θα γίνει μια παρουσίαση του θέματος, θα αναφερθούν συνοπτικά τα επιχειρήματα υπέρ ως διδακτικοί στόχοι της εισαγωγής μιας ιστορικής διάστασης στην ΜΕ, βασικές θεωρητικές ιδέες στις οποίες στηρίζεται μια τέτοια διάσταση, καθώς και σχετικές με αυτήν μεθοδολογικές προσεγγίσεις, και θα περιγραφεί η υλοποίηση τους με αναφορά σε συγκεκριμένα παραδείγματα.

Θεόδωρος Πάσχος

Δρ. Διδακτικής Μαθηματικών

istoria 4-4-2015 pasxos (i)istoria 4-4-2015 pasxos (ii)

Το v i d e o της διάλεξης

 

Αξιοποιώντας στοιχεία της Ιστορίας των Μαθηματικών και της Φυσικής στη διδασκαλία εννοιών της Ανάλυσης

Οι διαφάνειες της διάλεξης

 

Η στενή σχέση μεταξύ Μαθηματικών και Φυσικής κατά την ιστορική τους εξέλιξη μπορούν  να προσφέρουν διδακτικές ευκαιρίες στην αίθουσα των Μαθηματικών. Θα συζητήσουμε μια διδακτική προσέγγιση  εμπνευσμένη από την ιστορία (στοιχεία από τη μαθηματική μελέτη των κινήσεων κατά τον ύστερο Μεσαίωνα – 14ος αιώνας: Merton College, Ν. Oresme).  Θα παρουσιασθεί  ο σχεδιασμός  και η εφαρμογή δραστηριοτήτων βασισμένων σε προβλήματα κίνησης αξιοποιώντας τη γραφική  αναπαράσταση ταχύτητας – χρόνου, με στόχο την εισαγωγή πρωτοετών φοιτητών σε έννοιες της Ανάλυσης.

Ιωάννης Θωμαΐδης

Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Κιλκίς, Λαγκαδά & Ωραιοκάστρου

istoria 4-4-2015 thomaidis (i)istoria 4-4-2015 thomaidis (ii)

Το v i d e o της διάλεξης

 

Η διδακτική αξιοποίηση της Ιστορίας των Μαθηματικών ως μεταπτυχιακό μάθημα

Οι διαφάνειες της διάλεξης

Στην εισήγηση θα παρουσιαστεί η βασική δομή και οργάνωση του μαθήματος Αξιοποίηση της Ιστορίας των Μαθηματικών στη Διδακτική τους που έχει εισαχθεί και διδάσκεται την τελευταία τριετία στο Διαπανεπιστημιακό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών» του Τμήματος Μαθηματικών Ε.Κ.Π.Α. Θα συζητηθούν επίσης θέματα που αφορούν τη συμμετοχή και επίδοση των μεταπτυχιακών φοιτητών, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη συγγραφή των ερευνητικών και διπλωματικών εργασιών, καθώς και τις εκτιμήσεις τους για το ρόλο και τη δυναμική της Ιστορίας των Μαθηματικών στα ζητήματα διδασκαλίας και μάθησης. 

 


ΔΙΑΛΕΞΗ

Η  Η Επιστημονική Ένωση για τη Διδακτική των Μαθηματικών στα πλαίσια του νέου κύκλου διαλέξεών της για το ακαδημαϊκό έτος 2014–2015 με το γενικό θέμα:

«Επίκαιροι προβληματισμοί στη Μαθηματική Εκπαίδευση»

πραγματοποίησε

την Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2014 στις 7.00 μ.μ.

τη διάλεξη  του καθηγητή του ΕΚΠΑ Χρόνη Κυνηγού, με θέμα:

«Καλλιεργώντας την μαθηματική εμπειρία στο Ελληνικό σχολείο στην ψηφιακή εποχή: 

ρεαλιστικές προοπτικές για τον εκπαιδευτικό».

Φωτογραφίες από τη διάλεξη

kynigos (i)kynigos (iii)

kynigos (iv)kynigos (ii)

Το v i d e o της διάλεξης